“Het is best een klus om verduurzaming over de vloer te krijgen,” vindt Jan van den Hoff van VAN DEN HOFF Installatiebedrijf. “Het gaat steeds beter; er is meer bewustwording. Wet- en regelgeving werkt mee. Het monitoringsysteem van BespaarCase helpt doordat je de klant kunt laten zien hoe het energiegebruik werkelijk is en dan kunnen we gericht adviseren.”
“De meeste installatiebedrijven focussen op installeren aan de hand van (installatietechnische) bestekken. Wij proberen ons te profileren met onze focus op duurzaamheid en duurzame technieken,” vertelt Van den Hoff. “We worden gevraagd door corporaties en het MKB hoe ze minder energie kunnen gebruiken, zitten dus helemaal vooraan in de lijn.”

Wezenlijke tool

Van den Hoff vindt dit monitoringssysteem ideaal voor het MKB, collectieve woongebouwen en sportgelegenheden. “Het is een wezenlijke tool om onze dienstverlening inzichtelijk te maken en gebruikers bewust te maken van hoe energieverbruik plaatsvindt. We kennen de slimme thermostaten wel voor de consumenten markt, maar ik ken geen andere systemen die dat voor grote complexen en/of de zakelijke markt doen zo slim doen als de BespaarCase.” Van den Hoff vindt het display toegankelijk, informatie uniform en helder weergegeven. “Je krijgt een analyse van BespaarCase; elementaire zaken zie je zelf terug en gebouwbeheerders kunnen ook deelnemen aan een masterclass voor meer inzicht.”

Zijn bedrijf stelt klanten doorgaans verschillende besparingsvarianten per object voor. Ze benaderen klanten ook proactief over mogelijkheden op de markt, met de kosten erbij. “We vertellen bij de klant het hoe en waarom, zodat ze de toegevoegde waarde gaan herkennen. Als een klant nog niet weet waar hij heen wil, dan gaan we eerst monitoren. En dan blijven we informeren en de klant meenemen in ons adviesgesprek.”

“Als een klant nog niet weet waar hij heen wil, gaan we eerst monitoren.”
Jan van den Hoff, Van den Hoff Installatiebedrijf

Rendement komt later

“Winst is niet altijd financieel,” stelt Van den Hoff. “Duurzaam ondernemen is zeker niet per definitie financieel voordeel zien te behalen. Opleiden van onze medewerkers kost geld, maar het geeft je vervolgens wel de mogelijkheid om je diensten uit te breiden of professioneler te maken. Zeker zo belangrijk is dat je mensen ermee bindt; ze nog meer betrokken maakt.

Van den Hoff verklaart zijn motivatie: “Het geeft mij een goed gevoel om te zoeken naar duurzame oplossingen en samenwerkingen. In plaats van doorgaan op de automatische piloot merk ik dat ondernemen hierdoor leuk blijft en ontzettend veel mensen enthousiast worden. Ik haal er mijn plezier en enthousiasme uit.” Het zal niet voor niets zijn dat zijn bedrijf jaarlijks in de prijzen valt voor hun duurzame inzet en klanten hen vragen vanaf het begin mee te denken.

Meer informatie?

Wilt u weten hoeveel uw bedrijf kan besparen met BespaarCase? Neem dan snel contact met ons op via support@bespaarcase.nl of via tel. 08 58 77 11 15.